Motionsguidens logo

måndag, mars 13, 2006

Fit till sommaren 2006

Så. Nu har jag fått nog.

Idag måndag den 13 mars 2006 ska jag börja mitt nya liv. Med hjälp och rådgivning från Filip Lam på Motionsguiden.se ska jag bli en hälsosammare version av mig själv. Vi ska hålla kontakten via mail och telefon. Och jag ska skriva ner mina erfarenheter, framgångar, motgångar och allt där emellan här på motionsguidens blogg.

För tillfället väger jag 66 kg och är 173 cm lång. Mitt BMI ligger på 22,1. Ja, jag är inte överviktig men jag känner mig inte nöjd hur saker ser ut idag. Jag alldeles för ofta trött, seg och orklös. Jag jobbar som kontorsassistent vilket innebär att jag sitter väldigt mycket. Jag hoppar ofta över frukosten för att kunna sova i 20 minuter till. Sen blir det ofta en stor portion lunch... och en middag vid oregelbundna tider mellan 18-22. Jag har en träningskort men det kan lätt gå 2-3 veckor mellan mina gymbesök. Jag hoppar inte direkt av glädje när jag ska till gymmet, au contraire det tar emot ofta när jag ska dit. Men jag tvingar mig själv. Sedan jag började träna (jan 2005) har jag gått ner från 73 kilo till den vikt jag har idag vilket i sig är bra, men nu har jag fastnat. Jag behöver veta hur jag ska göra den här sista biten "and beyond". Efter några samtal med Filip har vi kommit fram till dessa punkter som jag ska följa. Äta mindre portioner men oftare. Frukost, lunch och middag med ca 2 mellanmål. Jag ska aldrig bli proppmätt eller utsvulten. Ändra fördelningen av innehållet i maten, ex. lite mer proteiner och lite mindre kolhydrater (exemplet jag fick var " 1-2 st potatisar") Om jag ska äta godsaker så ska det vara en LITEN BIT. Det är ju viktigt att uppleva njutelser men man ska inte överdriva dem. Personligen ska jag hålla mig till att äta något som jag tycker är gott en gång i veckan. Träna 3-4 gånger i veckan. Tänka på att t. ex. ta trappor istället för hissar etc etc.

Mitt mål är att gå ner till 60 kilo (20,1 BMI) till sommaren och hitta den där balansen, att kunna njuta av allt gott men i måtta... alltså inte äta hela kakan (HAHAHAHAHA). Jag vill också stanna vid 60 stecket på vågen (mer eller mindre) under resten av mitt liv. Alltså handlar det om att ändra mina vanor och till stor del min livstil.


Fit till sommaren 2006

  • Första dan

  • Har varit en stygg stygg stygg flicka

  • Fit for Life

  • Oj

  • vecka 2...

  • Jag har inte glömt bort

  • 63,5 kg

  • åhhhhh Sööööötsuuugen!

  • Nu föll allt!

  • Hap, nu är man laktosintolerant också...

  • vägde mig igår... 64.7 kg

  • ångesten kommer krypande...

  • halleluja för magsjuka!

  • Efter semestern




  • Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

    Etiketter:



    0 Kommentarer:

    Skriv en kommentar

    Länka till detta inlägg:

    Skapa en länk

    << Hem



    Web Bloggen





    Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

     © 2007 Motionsguiden.se