Motionsguidens logo

tisdag, mars 14, 2006

Första dan.

En sak jag märkte var det här med måltiderna. Ni andra kanske visste och nu i efterhand så är ganska logiskt.

Äter man med 3-4 timmars mellanrum så hinner man inte bli hungrig mellan gångerna till och med är fortfarande mätt från måltiden innan. So now I get it. Man behöver inte bli orolig för att det är "så lite mat" på tallriken för att man kommer ändå få något ätbart inom några timmar! En liten "Aha! " upplevelse med andra ord.

Maten ja. Jag började dagen med en ordentlig frukost kl 8.40 ( frukostbuffé på café). Smååt torkad papaja innan lunchen. Till lunch åt jag lax och potatis. Blev övermätt på laxen. Sedan tvingade jag i mig en sharonfrukt FÖR ATT JAG MÅSTE ÄTA MELLANMÅL trots så att jag var mätt från lunchen. Sedan åt jag varma mackor (champinjoner och lite ost) till middag så där kl 21.30. Men andra ord var det inte lysande. Middan är jobbig att få in i en vettig tid då jag slutar jobba 1800 , träna direkt efter, ta tåg hem 19.30 och pendla i 40-50 min. Hmmm jag får lösa det där.

Så träningen. Vad ska man säga. Tycker fortfarande det är lite obehagligt att svettas men jag börjar gilla den där varma känslan i musklerna när de tränas. Man känner sig otrolig duktig! Igår körde jag "bara" 20 min cykel,10 min trappmaskin samt styrketränade mage och korsrygg.


Besök gärna www.motionsguiden.se



Andra bloggar om: , , , , , , ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se