Motionsguidens logo

tisdag, mars 21, 2006

Oj!

I måndags vägde jag mig innan jag skulle börja träna ( Filip och jag har kommit överens om att väga mig en gång i veckan), HÖR OCH HÄPNA!!! jag vägde 64.3 kg. "Oj" tänkte jag och "nä det kan ju inte vara sant..." Men i för sig nu när man tänker efter så brukar det inte vara svårt att gå ner i vikt utan det svåra är att hålla sig kvar.

Under kicken av att ha gått ner ca 2 kilo trappade jag på trappmaskin i 20 min, rodde i roddmaskin i 10 min samt tränade mage och korsrygg (ja, jag tränar alltid mage och korsrygg).

Saker går lite bättre med kosten. Har ätit frukost hemma de senaste dagarna och lyckas trycka in lite mellanmål ( Har alltid tyckt att "mellis" är för småbarn, men tydligen mår vuxna bra av det också). Mina riktlinjer för måltider är MYCKET SALLAD OCH GRÖNSAKER. Har kollat på tasteline.com (vilket jag verkligen kan rekomendera) efter inspiration eftersom sallad inte alls behöver vara isbergssallad, gurka och tomater...



5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

så duktig du é!

21 mars, 2006 18:53

 
Anonymous Anonym sa...

Hallå.
Du gick ner 2 kg, men märkte du nån skillnad på dig själv innan du verkligen såg att du gått ner på vågen?

22 mars, 2006 08:26

 
Blogger Nadia Silva sa...

ahhhh tack!!! Så glad jag blir

Angående om jag hade märkt någon skillnad så kan jag bara säga njäääaaa... hahahhaa

Jag har märkt att mina "lovehandles" har blivit lite mindre, samt området runt magen... sen kan man börja skymta lite övre magmuskler. Vad de nu heter. Mina bröst har blivit lite mindre och så även min bakdel. Har kunnat ha klänningar som nu sitter lösare. Så ja lite har jag märkt.

:)

22 mars, 2006 13:20

 
Anonymous Anonym sa...

fann du några recept på tasteline som du kan rekommendera?

23 mars, 2006 23:02

 
Blogger Nadia Silva sa...

är inte det smygreklam? hahahhahaa

-Sallad med linsröra och mozzarella
-Sallad med marinerade bönor och bresaola ( kan byta ut bresaolan till parma skinka, kalkon, ja ni fattar...)
-Bulgursallad med avokado och linser

etc etc

Det finns massor! Testa!

24 mars, 2006 11:32

 

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se