Motionsguidens logo

fredag, maj 12, 2006

halleluja för magsjuka!

Hahahhahaha jag vet. Jag vet! Jag har inte helt normala tankegångar...

Som ni kan pussla ihop med hjälp av titeln så led jag av maginfluensa el dyl HELA helgen. från torsdags kväll till måndagen... det var inte vackert. Magsjukdomar är sällan fina eller behagliga. Husomhelst låg jag inomhus hela helgen då det äntligen vände från vinter till vår/sommar. Jag hade ingen apetit, jag gjorde nr 2 konstant och låg mest och kolla på film samt tyckte synd om mig själv. Hursomhelst överlevde jag helgen och började med min träning lite mjukt i onsdags. Jag vägde mig, 62.5 kg. Jag var överlycklig!!! Jag kan verkligen förstå att många blir anorektiska/bullimiker efter en tids sjukdom (och viktnedgång pga sjukdomen). Tänkt dig du har legat och mått skit i mer eller mindre tid och helt plötsligt när du är frisk börjar folk berömma dig "åh vad smal du har blivit! vad fin du ser ut".... Jag förstår grejen!

Jag ska också meddela att jag har fått på mig mina "skinnypants" senast burna 2004.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Etiketter:



4 Kommentarer:

Anonymous erikd sa...

Då finns det betydligt mer hälsosamma sätt, än att inte äta och bli katabol en hel helg.

Och du, var inte orolig, vätskan du tappat kommer tillbaka :)

12 maj, 2006 14:38

 
Blogger Nadia Silva sa...

jo jag vet... jag har aldrig påståt att det var hälsosamt! hhahhahahah

15 maj, 2006 14:33

 
Blogger Filip Lam sa...

Erik har en poäng där. Men vet du vad Nadia. Du har ju faktiskt gått ner från 66 till 64 kilo. Det innebär att du har mindre vikt att bära runt på så att säga. Och eftersom din kropp väger mindre minskar även energibehovet (förutsatt att du inte ökar i fysisk aktivitet), dvs att din kropp "drar mindre bensin". För att fortsätta gå ner något kilo till behöver du skapa en obalans i din energivåg. Du måste äta mindre än vad du gör av med. Jag kanske är övertydlig här men hellre det än det motsatta. När du går ner så måste du även äta lite mindre. Om du har svårt att hålla koll på kosten så ta fram lika mycket mat som du brukar göra men ät bara 90 % av tallriken.

15 maj, 2006 17:08

 
Anonymous Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

19 maj, 2006 20:55

 

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se