Motionsguidens logo

onsdag, maj 03, 2006

ångesten kommer krypande...

Snart är det sommar och mitt mål på 60kg är lååååångt borta. Pinsamt! Jag får skylla mig själv. Träningen är det inget fel på. Jag har lyckas gå till gymmet i snitt 3 gånger i veckan. Men det är maten som jag har varit mindre duktig på. Jag måste skärpa mig om jag vill nå målet innan sommaren.

Jag har föresten läst ut "franska kvinnors smala hemlighet". Det var jättebra. Det märks att kvinnan har en stor kärlek till mat. Jag skojar inte. Det vattnas i munnen när man läser boken. Haahahahaa!

Voilá! Jag har lyckas hitta en bild på mig från 06.02.10... Bilden är taget på club ace i stockholm(tror jag). Det kan nog vara kul för er att se en före och efter bild. Notera ansiktet och armarna. Grabben brevid mig är min bäste vän. Vi har hängt ihop sedan mellanstadiet. Han tycker att ansiktet och armarna har blivit mindre. Så man kan se skillnad!

Idag tränade jag under lunchen ( hör och häpna), trappmaskin 30 min. Jag tog i hårt! (ångesten ni vet). Anyway jag vägde mig, väger fortfarande 64,nått kg... det suger. Jag himlade med ögonen och steg snabbt av vågen.



2 Kommentarer:

Blogger Filip Lam sa...

4kg fram till sommaren är inga problem egentligen men frågan är vilken metod som är säkrast. Ditt mål är mer långsiktigt inriktat eftersom det tar tid att ändra livsstil. 64kg innebär ändå att du har gått ner 2 kg genom en kombination av förändrad kost och ökad fysisk aktivitet. Detta ger dig en kropp som mår mycket bättre än om du hade gått ner 2 kg genom att exempelvis banta. Vågen visar densamma men inuti kroppen ser det inte likadant ut. Jag tycker att du sköter dig bra, små steg blir så småningom stora med lite tålamod.

03 maj, 2006 17:12

 
Blogger Nadia Silva sa...

hahahah jag har mycket lite tålamod. det är det som är problemet!

04 maj, 2006 11:55

 

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se