Motionsguidens logo

söndag, augusti 13, 2006

En dag på spa

Var nyligen i Göteborg och besökte Hagabadet, ett lugnt ställe mitt i den stressiga storstaden. Det var första gången jag testade på massage. I besöket ingick träning (kondition och styrka), bad och relax. Man skulle befinna sig där minst en halvtimme innan behandlingstiden, men får lov att komma hur tidigt man vill - och även stanna kvar och utnyttja deras träningsmaskiner eller bad.
Vi hade beställt halvkroppsmassage i 30 minuter och det kostade 535 kronor. Det kanske låter mycket, men är rätt så rimligt med tanke på vad som ingår i besöket. Jag fick en kvinnlig massör och masagen var underbar. Det gjorde ont ibland, men klassisk massage ska väl göra lite ont. Man får lov att säga till ifall man vill att de ska lätta eller öka på trycket. Om man vill kan man även be massören lägga undan lite av tiden till ansiktsmassage - eller påpeka ifall man har problemområden som de ska lägga ner lite extra tid på.

Jag får inte glömma att nämna den underbara lunchen vi åt inne på Hagabadets restaurang. Tämligen dyr, men definitivt värt pengarna. Allting vi gjorde på Hagabadet kändes väldigt avslappnande och personalen var väldigt trevlig. Jag ska skaffa mig en stor fet badrock att ha hemma så jag kan drömma att jag är på spa varje dag.

För er som inte testat på massage än - gå och beställ en tid! Det är verkligen något man borde göra oftare.

> Hagabadet

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

Etiketter: ,



7 Kommentarer:

Blogger Maria Byström sa...

Härligt!

Jag brukar ofta gå på elevbehandlingar på Axelsons (Finns både i Stockholm och Göteborg)som inte kostar så mycket!

hälsar Maria

13 augusti, 2006 15:35

 
Blogger Filip Lam sa...

Vilket bra tips Maria! Ska lägga in det som ett inlägg.

14 augusti, 2006 00:33

 
Anonymous Anonym sa...

Det finns hur mycket spa som helst, i hela Sverige... Ok, en smärre överdrift, men titta in på Spa-anläggningar och prova något spa i närheten där du bor. Det finns fler än Hagabadet och Sturebadet, och ompysslad blir man överallt!
Det är lyxigt och superhärligt att åka på spa....

07 februari, 2007 21:07

 
Blogger Filip Lam sa...

tack för länken!

07 februari, 2007 21:09

 
Anonymous Anonym sa...

Hej! Vill tipsa om ytterliggare en länk som är väldigt bra när det gäller spa i Sverige. Spa - Spa är så himla skönt!

04 augusti, 2007 21:06

 
Blogger Filip Lam sa...

tack för ett bra tips!

/Filip
Motionsguiden.se

06 augusti, 2007 14:05

 
Anonymous Anonym sa...

Visst är det hur gött som helst att vara på spa och bara njuta och äta gott.
Här kommer ett sajttips till om spa där kan man hitta många fina span i Sverige att besöka.

22 november, 2007 09:58

 

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se