Motionsguidens logo

torsdag, augusti 17, 2006

Mer om min dag på spa

För er som undrar om hur det känns att vara på spa och få massage så tillägnar jag ytterligare ett inlägg om detta, samt lite om förberedelser. Jag utgår då från besöket på Hagabadet.
Egentligen finns det inte så mycket att säga om förberedelser, förutom att man helst ska ha duschat innan en massagebehandling (tvål och sånt tas med själv) och att man inte ska bära några smycken överhuvudtaget. Vi hade på oss badkläder hela tiden under våra extremt stora badrockar (storlek XL) - dock inte under massagen då jag tog av min överdel. Om man vill får man lov att ha den på sig, men det blir lite svårare för massören att massera. Dessutom skulle det förstöra lite för mig för mina badkläder var blöta från tidigare.

Miljön är fräsch och rätt rogivande och i vissa salar spelades lugn musik så att man lätt kunde koppla av. Av alla aktiviteter så var det relaxen som var skönast (med undantag för massagen). Ni vet hur det känns att lägga sig bland sängkläderna precis efter en skön dusch? Precis så kändes det hela tiden och så fort jag satte mig ner så hade jag lust att slumra till. Och när vi gick och åt på restaurangen kändes det som om man var nyvaken och utvilad för just det rummet släppte in extremt mycket dagsljus.

Jag måste verkligen påpeka att det var 60% badrockarnas förtjänst.

Det enda negativa jag upplevde med besöket var att bubbelljudet från bassängerna var för högt. Jag vet inte om ni gillar sånt, men det var inte ljudet av sorlande vatten utan mer likt ljudet av en jättekastrull med kokande vatten. Det hade en tendens att ibland dränka ljudet av musiken.

För er som kanske vill veta så ingick fönar i omklädningsrummen.

I helhet var besöket på Hagabadet bland det bästa jag varit med om.

Andra bloggar om: , , , , , , ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se