Motionsguidens logo

tisdag, augusti 29, 2006

Skriv en dagbok om mat eller träning

Om du vill gå ner i vikt, eller upp i vikt, kanske det hjälper dig på traven med att föra en matdagbok. Något som kan vara väldigt motiverande och håller dig fokuserad på dina mål. Du kan gå tillbaka och se vilka förändringar och förbättringar som skett och vad du har uppnått. Dessutom så blir man mer medveten om vad man äter och hur mycket. Genom att skriva ner vad man äter så hinner man tänka två gånger på vad man stoppar i sig. Så skriv gärna ner allt du dricker och äter om dagarna. Det kan vara svårt att komma ihåg allt man stoppar i sig, men gör så gott du kan och skriv ner så mycket som du möjligt kan komma ihåg. I dagboken kan man även skriva ner tankar och känslor angående hur man känner sig när man äter en viss typ av mat eller notera vad man har utfört för fysiska aktiviteter. Träningsdagböcker är också väldigt effektiva och bra att ha - då man kan se vad man har uppnått med träningen och hur man utvecklas.

Ett lätt sätt att föra dagbok är att göra det på datorn. Man slipper ta fram penna och allt, eller köpa en anteckningsbok ifall man inte har det. Bra sätt att spara pengar.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Etiketter: ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se