Motionsguidens logo

onsdag, oktober 18, 2006

Ny träningstidning för tjejer

Ni kanske har sett att Elle har släppt en träningstidning nu? Om inte så kan jag berätta att den heter EllePuls och kom ut nu i oktober. Jag köpte den idag och har redan läst det mesta i den. Tidningens omslag ger ett intryck av att den är glad och fartfylld (Sofi Fahrman som joggar glatt). Det är en ganska intressant tidning och den innehåller många tips om saker man inte visste fanns eller behöver. Tidningens målgrupp är unga tjejer och framförallt tjejer som gillar mode, för tidningen genomsyras av trend och utseende. Ungefär som huvudtidningen Elle. Man hittar allt möjligt från tips om digitala hopprep till smink-råd. Det fanns rätt mycket som jag inte riktigt ansåg höra hemma i en träningstidning. Kanske bör vissa saker hållas till enbart huvudtidningen? Jag förväntade mig något mer annorlunda hur som helst. Det känns nästan som om man läser vanliga Elle. Synd att killar inte ingår i målgruppen. Minuspoäng för det.

En annan nackdel med tidningen är att det är så mycket reklam i den, förutom det Elle redan gör reklam för. Ibland vet man inte om vissa sidor är annonser eller tips-sidor.

Tidningen är annars helt okay, det finns en del bra reportage om olika sporter och träningsupplevelser för de som kanske vill testa på nåt nytt. Jag blev väldigt sugen att testa på bikramyoga när jag läste ett av inläggen i tidningen. Det finns dock bara i Stockholm än så länge.

För er som är intresserade av EllePuls så finns den att köpa nästan varsomhelst och ett ställe som definitivt har den är Pressbyrån.

Läs mer tidningen på Elle.se

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Etiketter: ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se