Motionsguidens logo

måndag, december 05, 2005

Sushi-time!

Fixade nyligen sushi med min fästmö. Sushi är en sådan maträtt som folk antingen älskar eller "de vill inte prova för att de tycker det verkar skitäckligt med rå fisk". Sushi är fettsnålt och proteinrikt. Jämför gärna mättnadskänslan med hur det känns efter en måltid på McDonald's. Sist jag skulle göra sushi blev det en total katastrof. Jag trodde att det var för att jag inte kunde rulla mina "maki" men det visade sig vara fel på riset. Riset ska vara kallt när man rullar men jag var hungrig och excited så jag struntade i att låta riset kallna. Denna gången gick det mycket bättre (som ni kan se på bilden).

Jag tänker inkludera en länk till ett sushi-recept på Tasteline men vi använde bara receptet till att göra riset. Innehållet i sushin mixade vi ihop själva.

Sushi-recept



3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

WOW.

05 december, 2005 17:58

 
Anonymous Anonym sa...

det ser ju gott ut

05 december, 2005 17:58

 
Blogger Filip Lam sa...

tack :-)...det var smaskens.

05 december, 2005 17:59

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se