Motionsguidens logo

torsdag, februari 09, 2006

3,3 kg fett!

Mätte min fettprocent häromdagen med hjälp av bioimpendans. Bioimpendans är inte den bästa metoden att mäta fettprocent men den är tillräckligt tillfredställande i detta fall. Enligt testresultaten så hade jag iaf lite mer än 5% fett i min kropp, vilket i detta fall innebär totalt 3,3 kg fett. Normalt för män är 10-20% fett och för kvinnor är det 20-30% fett. När jag testade mig för 2 år sedan hade jag under 4%. En något slappare livsstil har gett mig lite mer fett på kroppen men fortfarande har jag extremt lite fett på kroppen. Vad innebär det då? Jo, att jag fryser mycket lättare än än vanliga människor. Allvarligt talat så tror jag inte iaf på att jag har lyckats hålla så pass låg fettprocent genom hård träning och extremt fettfri kost. Det är nog en blandning av lagom träning, förnuftig kost och en hel del genetik.

Etiketter: , ,



1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

måste mata min asp!!!!

09 februari, 2006 07:47

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se