Motionsguidens logo

måndag, april 10, 2006

Simning - en otrevlig upplevelse

Kallt
Med en fettprocent på runt 5-7 procent så försöker jag undvika simning så mycket som möjligt. Detta för att så fort jag slutar röra mig så fryser jag som en apa på Antarktis. Men om jag bortser från att jag har svårt att hålla min kropp normaltempererad så är simning en skitkul och underbar aktivitet.

Vad sägs som lite rengöring
Idag besökte jag iaf Aq-va-kul i Malmö för en liten simtur. Det roliga med att simma på Aq-va-kul är att man alltid kan relaxa lite i jacuzzin och ångbastun efteråt. Och då är det minsann inte svårt att hålla sig varm. Det som totalt förstör upplevelsen på Aq-va-kul är atmosfären. Mycket av det står otrevliga badgäster men Aq-va-kuls lokaler börjar likna allt annat än ett vattenpalats. Jag får verkligen intrycket av att ledningen har sparat in på alla städkostnader. Speciellt i herrarnas omklädningsrum och dusch. Duschrummen är fyllda av klotter och herrarnas toaletter introducerar en till lukter som jag inte trodde fanns. Jag skulle bara in och tvätta händerna men det kändes som jag blev smutsigare bara av att gå in i toaletten.

Det värsta är att det inte finns några alternativ till detta. Det finns nästan inga andra simhallar i Malmö. Jag ska kanske inte klandra Aq-va-kul allt för mycket. Det kanske ser ut så här hos alla stora badhallar runt om i landet. Badupplevelsen förstörs iaf i vilket fall som.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se