Motionsguidens logo

onsdag, maj 03, 2006

Go slow

Trender
Var på en föreläsning för inte så länge sen som handlade om trender. Föreläsaren menade att när en trend uppstår så uppstår en motrend. När det gäller mattrend så har det ju varit så nu att allting ska gå undan. Det ska gå snabbt att köpa, snabbt att tillaga och snabbt att äta. Att kunna spara mer tid är önskvärt, men något som jag aldrig har lämnat är hur snabbt jag äter maten. I år har jag fått stå ut med (eller folk har fått stått ut med mig) att klagar på hur långsamt jag äter. Jag är en sån som måste kämpa för att hinna äta upp maten innan lunchrasten är slut. I stället för att lära mig äta snabbare har jag ordnat så att jag fått längre lunchrast i stället, så nu kan jag avnjuta maten i fred.

Gillar inte McDonald's
Det finns fler människor som håller med mig och som tycker att mat ska förtäras i lugn och ro. Det finns så många som tycker det så att de till och med har skapat en organisation. Slow Food heter dem. Organisationen skapades som en mottrend till McDonald's och alla andra snabbmatsrestauranger. Det handlar om att ge mer tid åt maten och njutningen filosofi. En helt ny artikel finns tillgänglig på Motionsguidens hemsida och handlar just om Slow Food. Artikeln heter "Slow food - bevara dina smaksinnen!" och du hittar den här.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Etiketter: , ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se