Motionsguidens logo

torsdag, juli 13, 2006

Capoeira på vita duken - bättre än så här kan det knappast bli!

När jag väl har börjat kan jag inte sluta. Om ni inte har förstått det redan så är jag väldigt förtjust i Capoeira. Underbart att utöva och vackert att se på. Om det någon som har gått runt och funderat på om capoeria gör sig bra på film så har jag svaret här. Och den säger att capoeria gör sig j*vligt bra på film. Klippet kommer från filmen "Tom Yam Goong" så för övrigt är en av de bästa kampsportsfilmerna som gjorts. Om ni gillar kampsportsfilmer så behöver jag nog inte säga åt er att gå se den för ni har säkert redan sett den och "Ong bak" (som är ännu bättre). Riktiga kampsportsfilmer ska inte vinna en oscar för bästa manus. Det ska vara mycket fight och onödiga fighter och det ska vara riktiga fighters och så ska de vara äckligt koola. Specialeffekter kan visserligen höja koolhetsfaktor ett snäpp (som i Matrix) men hur bra specialeffekterna än är så görs en bra kampsportsfilm bäst med riktiga kampsportare. Detta inlägg skulle egentligen handla om hur capoeira ser ut på vita duken så tillbaka till den punkten. Kampsportsfilm när den är som bäst. Enjoy



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Etiketter:



1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack för tipset. Jag älskar kampsportfilmer :-)

18 juli, 2006 17:25

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se