Motionsguidens logo

onsdag, juli 26, 2006

Jag är kär i mitt hopprep

Idag är jag glad. Jag har blivit kär i mitt nya hopprep. Den gör så stor nytta att jag undrar varför jag inte har införskaffat det tidigare. Än kan jag inte hoppa bra men bara efter någon dag märker jag hur snabbt kroppen anpassar och lär sig. Det är så enkelt och tillgängligt också.

Idag började jag hoppa så fort jag steg upp ur sängen. Jag hoppade inte många minuter men det behövs inte. Det tar inte många minuter innan man märker hur jobbigt det är att hoppa hopprep, och då menar jag konditionsmässigt. Även en ”normaltränad” person märker av det efter ett par minuter. Givetvis påverkar intensiteten också.

För 49 kronor (som hopprepet kostade) får jag mer och bättre träning än vad många får på ett dyrt gymkort. Och det får jag för att 1) många köper kort utan att använda det eftersom de får en massa ”förhinder” 2) alla möjliga anledningar som slutar i anledning nummer 1. Jag säger inte att hoppa hopprep är bättre än eller ersätter gymträning eller någon annan form av träning. Hopprep är snarare ett komplement till din vanliga träning, en riktigt bra sådan. Nog snackat, dags för mig att hoppa lite hopprep. Jag får se till att öva mycket om jag vill kunna hoppa som en boxare.

Sammanfattning hopprep:

+ billigt
+ tar lite plats - utmärkt resekompis
+ behöver ingen stor yta för kunna hoppa
+ kräver ingen förkunskap
+ bra träning

Etiketter:



2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag är sugen på hopprep oxå. Är nämligen riktigt otränig av mig. Hopprep verkar enkelt o billigt och smidigt och lite kul för man gjorde det ju när man var liten. Då var det kul iaf. Man får försöka ta tillbaka den känslan :-)Var köpte du det?

07 juli, 2008 15:49

 
Blogger Filip Lam sa...

jag tror att jag köpte det på stadium. Finns lite olika varianter. Jag skulle rekommendera dig att börja med ett billigt om du inte hoppat mycket tidigare. De lite dyrare gör ont nämligen.

/Filip
Motionsguiden.se

07 juli, 2008 15:53

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se