Motionsguidens logo

söndag, maj 27, 2007

Vill ha färska grönsaker till varje måltid men vem orkar göra?

Jag älskar färska grönsaker. Även om de inte skulle vara nyttiga skulle jag ändå fortsätta äta dem. Problemet med grönsaker är inte dess begränsade hållbarhet eller att de är dyra. Jo förresten det är ett problem men utöver det är det även jobbigt att fixa till grönsaker till varje måltid. Det tar tid helt enkelt och vid de tillfällen när man har missat lite i matplaneringen och vill fixa något så fort som möjligt är det lätt att grönsaker hamnar långt ned i prioritetslistan.

Så hur ska man göra för att få färska grönsaker till maten utan att känna att det tar sån tid? Ett sätt som jag föredrar är att när jag väl gör det så ser jag till att göra väldigt mycket på en gång. På så vis kan jag lägga överflödet i en ask och sedan in i kylen, redo att ätas när som helst. Inte kvantfysisk bara enkelt. Visst det tar lite längre tid just den gången du väl gör det men det går snabbare än att behöva stå där varje måltid och göra grönsakerna i ordning.

Andra bloggar om: , , , , ,

Etiketter:



4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag vet inte om de saljer d i sverige men i england koper vi fardiga pasar men olika sorters sallad o diverse :D. dum som jag va, kopte jag allt och gjorde allt fran scratch tills jag insag att det i slutandan blir billigare o kopa det fardigt i pasen anda :P

30 maj, 2007 02:16

 
Anonymous Anonym sa...

Jag som är kålfanatiker brukar riva vitkål/morötter i matberedaren och har därmed råkost i flera dagar! Älskar grönsaker!

03 juni, 2007 22:09

 
Blogger Filip Lam sa...

Hej Dennis.

Jo är det billigare att köpa och det är lika gott så varför göra det själv?

/Filip

05 juni, 2007 17:48

 
Blogger Filip Lam sa...

Hej Maria.

Hurray för grönsaker!

/Filip

05 juni, 2007 17:48

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se