Motionsguidens logo

söndag, februari 17, 2008

Chinups och Pullups

När jag styrketränar använder jag ogärna maskiner. De övningar jag föredrar mest är övningar med min egen kroppsvikt. Chinups och pullups är en sådan typ av övning. Otroligt jobbiga övningar för den oinvigde men för den som inte ger upp kommer det en stor belöning.

I skrivande stund klarar jag 20 pullups med två armar och 1 med en arm. Låter det fjuttigt? Det är det också kanske med det är ändå svårare än vad man tror. Målet är 50 med två armar och 10 på varje arm.

Ta en titt på de olika variationerna man kan utöva på dessa enkla övningar.

Etiketter:



3 Kommentarer:

Blogger Evasleva sa...

Facinerande. Jag som just har som mål att kunna göra chins... men det här känns ju rätt avlägset :)

26 februari, 2008 15:16

 
Anonymous Fotbollsnördar 2:a halvlek sa...

Nej det där är inte alls lätt, speciellt inte för mig som mest tränar huvud, ben o fötter, fotbollsnörd som jag är. Ska prova sånt här o se om jag kan bli starkare.mvh Ronaldinha

06 mars, 2008 09:21

 
Blogger Filip Lam sa...

det är verkligen inte lätt men grymt givande träning.

08 mars, 2008 14:04

 

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se