Motionsguidens logo

onsdag, november 16, 2005

Dag 15: Vägen till 100 armhävningar

Så var dags att mäta resultat. Jag var lite orolig idag när jag vaknade eftersom jag inte alls kände mig fysiskt stark. Men för att klara av mitt mål (70 armhävningar) så visste jag att om jag skulle ha en chans att klara måste jag mentalt vara i toppform. Så jag tog någon minut för att samla ihop mig och fokusera på uppgiften. Sen var det bara att köra.

Resultatet blev förbluffande. Hela 75 armhävningar! På två veckor gick jag alltså från att göra max 45 armhävningar till 75 armhävningar. En ökning på hela 30 armhävningar. Nu har jag bara 25 armhävningar kvar till mitt stora mål, 100 armhävningar. Det kommer att bli tufft. Det kommer nog inte att vara lika lätt att gå från 75 till 100 som 45 till 75. 75 armhävningar är trots allt mindre än mitt personliga rekord.

Vad som händer nu iaf. är att jag denna vecka kommer ta det mycket lugnare. Låta kroppen återhämta och bygga upp sig. Jag kommer fortfarande göra armhävningar regelbundet men betydligt färre.

Etiketter: ,



2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Oj oj oj! Så stark! Yes.

16 november, 2005 17:19

 
Blogger Filip Lam sa...

hehe

26 november, 2005 16:17

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se