Motionsguidens logo

torsdag, november 10, 2005

Dag 9: Vägen till 100 armhävningar

Kände mig mycket trött när jag steg upp men det hindrade mig inte från att köra mitt första set ändå. Idag ska jag göra 33 armhävningar var 20:e min! Får ont i armarna bara av att veta det. Första setet gick ändå förvånsvärt bra. Jag kände mig väldigt stark och fokuserad. Jag kände mig aldrig trött och hastigheten var jämn och fin. Det här känns skitbra, tänkte jag. Vilken start på dagen.

Nu känns det dock inte likadant. 33 armhävningar var 20:e min tar väldigt mycket på krafterna. Jag gör de inte ens var 20:e min. Ligger mer runt 33 per timme men jag ska skärpa mig.

För er som läste inlägget om kontinuerlig och oavbruten motivation kan jag tillägga att det är precis det som är min största motivationsfaktor till att genomföra detta programmet. Jag ville nå 100 en gång i tiden men klarade det aldrig. Det känns hela tiden som om något är ofärdigt. Därför har jag bestämt mig nu för att skärpa mig och se till att få det gjort.

Etiketter: , ,



2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hey, hur går det med armhävningarna?

13 november, 2005 13:28

 
Blogger Filip Lam sa...

Hej mp,

jo tack det går enligt planerna :-)

13 november, 2005 20:19

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se