Motionsguidens logo

fredag, september 01, 2006

Hur många armhävningar kan jag göra idag?

Efter jag klarade 100 armhävningar hade jag ingen syfte med att fortsätta. Jag hade ju klarat av mitt mål precis som jag ville. Detta har givetvis resulterat i att jag inte längre kan 100 armhävningar.

Jag har blivit något inspirerad av alla läsare att träna upp förmågan igen men jag vet inte. Det var oerhört tufft att klara det en gång. Frågan är om jag verkligen vill lida en gång till. Det tog ett halvår att gå från 45 till 100 första gången. Det lär inte ta lika lång tid denna gången men ändå.

Jag testade mig imorse och klarade 70 armhävningar (80-85 om jag hade pressat mig själv mer). Men jag är inte övertygad ännu om att försöka replikera dennna bedrift. Vad säger ni mina läsare, vill ni se mig klara det en gång till?

Etiketter: ,



6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag skulle gärna vilja se dig klara det en gång till, eller kanske tom fler denna gången? 110? Vad sägs?

M v h

SMB

01 september, 2006 23:40

 
Anonymous Anonym sa...

Jag vill träna upp min rygg så att den blir starkare och jag funderar på att köpa hantlar eller nåt. Finns det några bra övningar att rekommendera eller kanske några andra hjälpmedel? Jag har sett såna där tunga "bollar" på gym som man svänger runt med för att stärka ryggen, men funkar hantlar lika bra?

01 september, 2006 23:43

 
Blogger Filip Lam sa...

Bra idé till en artikel. Vi ska nog kunna få ihop en sådan artikel. Stay tuned for more.

02 september, 2006 00:54

 
Anonymous Anonym sa...

Självklart vill ja se att du kommer upp i 100 armhävningar igen :-)

har du tips på hur man gör armhävningar med en hand ( á la militär)?

02 september, 2006 16:46

 
Blogger Filip Lam sa...

hej maria.

jag har lagt in ett grundläggande tips för hur man kommer igång med att göra enhandsarmhävningar: http://motionsguiden.blogspot.com/2006/09/att-gra-armhvningar-med-en-hand.html

03 september, 2006 14:24

 
Blogger Filip Lam sa...

verkar inte vara så många intresserade trots allt. Då får jag fundera på om jag verkligen orkar göra om det.

17 september, 2006 13:05

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se