Motionsguidens logo

torsdag, oktober 26, 2006

iPod Sport Kit utan Nike-skor

iPod Sport Kit är en spännande nyhet från Applemen som tyvärr bara fungerade med Nike-skor. Inte för att Nike producerar dåliga skor men olika fötter behöver olika skor. Företaget Grantwood har därför tagit fram Shoe Pouch som gör det möjligt att använda iPod Sport Kit med alla skor på marknaden, suveränt!

Priset för Shoe Pouch är cirka 45 kronor. iPod Sport Kit kostar 275 kronor.

> Shoe Pouch

Relaterat
> Apple ger oss en ny träningskompis
> Nike + Apple = Apple Sport Kit
> Sportbehån som gör träningen roligare

Bilden kommer från Shoepouch.com

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Etiketter: ,



2 Kommentarer:

Blogger Jessica sa...

Tack Filip för din kommentar i min blogg. Känns som du säger att jag måste göra lite nya förändringar för att se nya resultat.

Vad rekomenderar du för typ av träning?
Jag brukar vara ute och powerwalka när det är uppehåll, gå på gymmet en gång i veckan och köra maskiner där + försöka göra pilatespass efter dvd. Finns det något annat som du rekomenderar till en otränad tjej?

Funderar på hur man ska minska maten. Ska man räkna genom antal kalorier hur mycket man ska äta per dag t.ex.?

Ha en fin fredagskväll!
Hälsningar
Jessica

27 oktober, 2006 21:25

 
Blogger Filip Lam sa...

Hej Jessica.

Det bästa sättet att uppnå hälsosam viktminskning och behålla den är att kombinera träning med rätt diet.

För att veta hur mycket och vilken sorts träning du ska ge dig på behöver du räkna ut din ämnesomsättning. Eftersom det inte är helt lätt att göra det själv är det bättre du utgår från din egen erfarenhet. Hur mycket har du tränat de senaste veckorna och vad har du fått för resultat?

Om resultatet är tillfredställande ligger du på rätt nivå. Om inte kan du testa öka träningsdosen. Ett tips är att börja föra en dagbok över hur mycket du tränar och äter. På så vis kan du se om det har skett en förändring i träningen eller kosten som har lett till resultatet.

Om du vill behålla din vikt efter en viktminskning är det viktigt att du förstår att det handlar om att genomgå en livsstilförändring och inte koncentrera dig på "quick fixes." Anledningen till att jag tar upp det är för att du bör välja din träning efter intresse för att skapa en bestående och långvarig motivation till träning. Att bara välja träning efter resultat kan vara en kortsiktigt lösning.

Det handlar om inre och yttre motivation. Yttre motivation kommer från externa belöningar som beröm, pengar eller viktminskning. Inre motivation uppstår från glädje, personlig utveckling och mental tillfredsställelse. Inget fel i att kombinera båda men enbart yttre motivation har en begränsning.

Du kan själv ta reda på vilken sorts motivation du har om du funderar över om din träning är en investering eller en upplevelse. Om du enbart står ut med träningen för att uppnå ett annat mål är träningen en investering (yttre motivation). Om du ser ett värde i att bara "göra det" är träningen en upplevelse (inre motivation). Det finns inget rätt eller fel eftersom om det fungerar för dig så blir resultatet densamma. Däremot om motivationen tar slut kan det vara värt att testa något nytt - se det från ett nytt perspektiv.

Det korta svaret är välj din träning efter intresse, det ger bäst resultat i längden. Testa gärna nya saker. Ofta kostar det inget att testa heller.

Det bästa sättet att minska maten är att räkna kalorier men om det är för jobbigt så kan du testa använda en mindre tallrik. Det är svårt att ge dig något än generella svar gällande hur mycket mat du ska minska eftersom jag inte vet något om din vikt, kroppsstorlek eller ämnesomsättning. För att försäkra mig om att jag kan ge dig hälsosamma råd behöver jag veta de uppgifterna först.

30 oktober, 2006 23:50

 

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se