Motionsguidens logo

lördag, februari 10, 2007

Filips 8 veckor till bättre kondition: fjärde veckan

Tiden flyger iväg och nu har det redan gått fyra veckor sen jag började konditionsprogrammet.

Jag testade min kondition med Coopers test efter två veckor för att se om några förbättringar hade skett. Tyvärr kunde jag inte springa samma bana eftersom jag inte befann mig i samma stad som när jag ursprungligen gjorde testet.

Den nya banan hade en lätt uppförsbacke hela vägen och jag fick springa i hyfsad motvind. En ny bana gör det också svårare att planera sin löpning för optimal löpekonomi.

Resultatet blev i alla fall densamma. Det är möjligt att resultatet skulle ha visat en liten förbättring om jag hade sprungit samma bana istället. Men jag ändå nöjd med resultatet eftersom de två första veckorna var rätt lugna.

Vecka tre och fyra har känts tufft mentalt. Förmodligen för min extrema motvillighet till att genomföra programmet på en motionscykel. Jag skiftar mellan löpning och cykling för att minska risken för skador. Löpning innebär rätt mycket belastning på kroppen så det är viktigt för mig att avlasta knäna och behinnorna med cykling.

Efter att ha hållt på med programmet i fyra veckor så känner man sig som en helt ny människa. Bieffekterna har varit underbara än så länge. Mer om detta efter jag har genomfört hela programmet.

Andra bloggar om: , , , , ,

Etiketter: ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se