Motionsguidens logo

söndag, februari 11, 2007

Patrics åtta veckor till bättre kondition: fjärde veckan

Det är förkylningstider och denna tråkighet har tyvärr gjort sitt för att sabotera mina åtta veckor till bättre kondition.

Under fjärde träningsveckan blev det bara ett pass innan förkylningen slog till och i ett sådant läge är det bäst att vila för att kroppen ska återhämta sig så fort som möjligt. För att testen av programmet ska bli så rättvisande som möjligt kör jag nu fjärde veckan en gång till - nu frisk och laddad.

För första gången under programmet har jag kört ett av passen i gymmet på motionscykel och det var hur tråkigt som helst. Att sitta och trampa på samma plats och omväxlande stirra på väggen, en TV-skärm med en amerikansk TV-serie och på cykelns display är inte den miljö som motiverar just mig. Det är jättebra att möjligheten finns när vädret inte tillåter utomhuscykling men minuterna släpar sig verkligen fram. Tacka vet jag konditionspass i det fria med frisk luft och faktisk förflyttning.

Efter fjärde intervallen smet jag från gymmet och cyklade den sista intervallen hem genom staden samtidigt som jag höll tummarna för att vädret ska vara sådant att jag slipper se gymmets motionscykel mer under perioden för programmet.

Andra bloggar om: , , ,

Etiketter: ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

Länka till detta inlägg:

Skapa en länk

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se