Motionsguidens logo

onsdag, oktober 03, 2007

Lidingöloppet – En blöt tillställning i år

Årets Lidingölopp var blött – mycket blött. I Stockholm var vädret grått och regnigt hela dagen så mången löpare fick testa sin hängivelse till löpning på allvar. Själv sprang jag inte utan promenerade runt på Moderna museet och tittade på konst istället. Mitt knä hade nämligen svikit mig…

För en månad sedan när Filip Lam här på Motionsguiden fick reda på att jag skulle ge mig på Lidingöloppet så blev hans skämtsamma kommentar: Lycka till men skada dig inte bara… Då log jag bara men leendet försvann om inte förr när jag två veckor före loppet förstod att starten var i fara. Orsak: ett skadat muskelfäste vid knäet. Nya skor, vila, värme och cirkulationsmassage hjälpte inte utan det stod snart fullkomligt klart att jag inte skulle kunna springa - förbaskat. Med biljetter och boende bokat var det ändå lika bra att åka till Stockholm och hålla min löparkamrat sällskap och göra det bästa av situationen. Men Picasso i all ära och trots vädret så skulle jag mycket hellre sprungit. But I´ll be back 2008...

Min kompis tog sig dock runt på 15 km spåret utan större problem. Enligt hans rapport hade man fullt upp med att fokusera på var man skulle sätta fötterna för att undvika att trampa på någon eller trampa snett och snubbla. På så vis kändes varken vätan eller tröttheten lika påtaglig. Han tyckte dock det var lagom kul att stå i regnet och vänta på träningsväskan, som blivit transporterad till målet, i 40 kalla minuter.

Avslutningsvis vill jag gratulera alla er som tog sig runt trots det urusla vädret, inte minst alla som sprang 30 km. Starkt jobbat!!!

__

Besök gärna www.traning.info. Sidan är nystartad och innehåller lite smått och gott om träning.

Etiketter: , , ,



2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Har ni lagt ner den här bloggen? Det skrivs ju ingenting längre. Synd vore i sådant fall.

14 januari, 2008 14:15

 
Blogger Filip Lam sa...

Hej Fredrik.

Jag vet vi har varit otroligt lata och kassa senaste halvåret men jag lovar att det kommer bli bättring på den fronten.

/Filip

23 januari, 2008 22:20

 

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se