Motionsguidens logo

tisdag, oktober 10, 2006

Hur lång tid tar det att lära sig hoppa hopprep?

Jag bestämde mig i slutet på juli månad att jag skulle väcka liv i en gammal dröm, nämligen lära mig hoppa hopprep som en boxare.

Jag gick genast ut och köpte mig ett eget hopprep och började hoppa. Jag har aldrig kunnat hoppa hopprep och jag kände inte heller någon som kunde lära mig. Så jag bara började hoppa lite då och då när jag fick lite tid över. Och nu lite mer än 2 månader senare så har det gett resultat.

Jag kan inte hoppa lika snabbt som de bästa men bara genom att vilja lära mig och sedan försöka så har jag lärt mig både att hoppa fort, korsa armarna och dubbelunder eller vad man nu ska kalla det. Det känns så härligt att få uppnå ens mål. Speciellt utvecklingen är fascinerande att få vara med om. I början början försöker man snurra repet och hoppa samtidigt okoordinerat. Sedan början hjärnan förstå att den kan styra handlederna och fötterna separat och då börjar man även inse hur man kan koordinera ens rörelser. Vilket gör det lättare att fortsätta avancera.

Här är en video på en kille som visar de olika hoppen jag talar om. Jag kan inte göra det lika bra som honom (än så länge) men bara att ha gått från att inte ens kunnat hoppa vanligt till att kunna göra de olika hoppens känns härligt.



Relaterat:
> Dags att väcka liv i ännu en gammal dröm
> Hur man hoppar hopprep som en boxare
> Jag är kär i mitt hopprep

Andra bloggar om: , , , , , ,



0 Kommentarer:

Skriv en kommentar

<< Hem



Web Bloggen





Bloggtoppen.se blog search directory BlogRankers.com Hälsa bloggar Check Page Ranking

 © 2007 Motionsguiden.se